Tűpárna és habverő

Kakaós müzli házilag

Eddig nem igazán fordult meg a fejemben, hogy müzlit is készíthetnék. Most viszont ráakadtam erre a paleo kakaós ropogós müzli receptre és ki kellett próbálnom. Persze kicsit másképp. Házi, fahéjas kókusztejjel tálaltam reggelire.   Hozzávalók 3 adaghoz: 10 g lenmagpehely (itt beszerezhető) 10 g chia mag (itt beszerezhető) 1,5 dl langyos víz 25 g kókuszolaj… Tovább »

Lenmagos keksz mártogatósokhoz (paleo)

Ideális zöldségkrémekhez, mártogatósokhoz. Ehhez a régebbi recepthez hasonlóan készült, a tojás elhagyható, ha további 1 ek. útifűmaghéjjal és kb. 50 ml vízzel helyettesítjük. Hozzávalók: 50 g lenmagpehely (itt beszerezhető) 40 g kókuszliszt (itt beszerezhető) 1 púpozott ek. útifűmaghéj (itt beszerezhető) 1 tk. chiamag (itt beszerezhető) ½ tk. szódabikarbóna 2 ek. almaecet só 1 tojás 1… Tovább »

Paleo mini bagett

Egy újabb kenyérféleség a paleo sorban. Mindig azzal próbálkozom, hogy minél jobb állagú, de ugyanakkor tojásmentes vagy nem túl sok tojást tartalmazó “pékárut” süssek. Sajnos a legszebb ilyen kenyerek receptjei általában 4-8 tojást tartalmaznak, ami azért elég elrettentő számomra. Ezt a receptet itt találtam még ősszel, most jutottam oda, hogy kipróbáljam.  100 g lenmagpehely 100… Tovább »

Hajdinalisztes laska/tészta

A kiindulási receptet itt találtam (most jó sokáig keresgéltam, hogy meg tudjam adni a forrást, ha már nem teljesen az én szellemi termékem). Készítettem már szénhidrátmentes útifűmaghéjas laskát, de nekem nem célom, hogy száműzzek minden szénhidrátot, kitapasztaltam már, nekem mennyi az annyi. Most hajdinaliszttel sikerült jó állagú tésztát készítenem. -0,5 dl langyos víz -1 tojás … Tovább »

Soklisztes bagett

Ismét egy tojásfehérjés kenyérféleség, sokféle liszttel, többek között maradék felhasználás céljából. Nagyon jól szeletelhető. Az ötlet innen származott. Mostanában egyre több paleo receptben látom megjelenni a tápiókakeményítőt és a nyílgyökérport, ráadásul elég nagy mennyiségben. Azt értem, hogy gluténmentesek és segítségükkel a finomliszteshez nagyon hasonló süteményeket, kenyereket lehet készíteni, de majdnem csak keményítőből állnak, gyors felszívódású… Tovább »

Paleo kókusztekercs (2. változat)

Péntek este értem haza, így egy napom volt mindennel elkészülni. Már reggel 6-kor a konyhába tevékenykedtem, így délre mindhárom tervezett süteménnyel végeztem. Az első volt a kókusztekercs. Két éve készítettem először ilyesmit és azóta valahogy már hagyományos húsvéti édességgé vált a fejemben, máskor nem is készítek. Az eredeti változatban rengeteg mandula, kókuszzsír és mégtöbb kókuszreszelék… Tovább »

Alapanyag-kalauz 2.: Magvak, kókusz, őrlemények, lisztek

Ebben a részben a paleoban is használatos olajos magvakról és maglisztekről lesz szó. Tudtommal az egyetlen mag, amit nem ajánl a paleo, az a földimogyoró, ami csak nevében mogyogyó, igazából a babfélékkel rokon. Ezt mondjuk amúgy sem ajánlott pajzsmirigy problémák esetén, na meg nem is nagyon szeretem. 🙂 Érdekes, hogy mig a legtöbb paleo recept… Tovább »

Karobos fonott kalács

Ahogy a paleo fonott kalács receptjénél írtam, ki akartam próbálni ugyanezt nem paleo gluténmentes liszttel is. Általában könnyebb paleová átalakított recepteket találni, mint más gluténmenteseket. A legtöbb glutént nem fogyasztó egyén a fehér rizslisztet vagy a bolti gm. liszteket vagy használja, amik tele vannak keményítővel és egyéb gyorsan felszívódó szénhidráttal, azokkal majdnem minden recept ugyanúgy… Tovább »

Kakaós hajdinakeksz

Ahogy már van jól bevált köles alapú kekszem, szerettem volna egy hajdinásat is készíteni. Ha egy édességben a hajdinaliszt dominál és nincs túlzottan édesítve (gyakorlatilag csak mutatóban van benne egy kis édes íz), akkor a hajdina jellegzetes íze zavaró lehet, ezért készítettem kakaósan. Hozzávalók: -150 g hajdinaliszt -50 g lenmagliszt -20 g kókuszliszt -25 g… Tovább »

Indiai fűszeres ropogós tojás nélkül

Csípős kis falatkák szószokhoz, mártogatósokhoz, két összetevőből (a fűszereket leszámítva). A lenmag őrlemény és liszt formájában is nagyon jól helyettesíti a tojást. Hozzávalók: -50 g őrőlt lenmag -50 g csicseriborsóliszt -1 dl víz -Tandoori Masala fűszer -só, bors Összekeverjük, még adhatunk hozzá vizet, ha túlságosan beszívná. Szilikonos sütőpapírra terítjük és 20 percet sütjük. A sütőben… Tovább »

Paleo fonott kalács

Nem saját találmány, csak egy reprodukciója az itt található kalácsnak. Viszont fogok még vele kísérletezni, hogy lássam, kókuszliszt helyett működik-e nem paleo lisztekkel. Készíthető bármilyen ízesítéssel húsvétra. 🙂 Hozzávalók: 50 g kókuszliszt (zsírtalanított) 1 ek. lenmagliszt 3 db. egész tojás 25 g eritrit fahéj 1 kk. só 1 kk. szódabikarbóna almaecet 3 nagy ek. útifűmaghéj… Tovább »

Újabb zsemle

Ahogy mindennel, a kenyerekkel és zsemlékkel is szeretek kísérletezni. Néha rákapok egy receptre és azt készítem akár két hónapig is, de néha nincs minden hozzávaló vagy ki akarok próbálni valami újat, olyankor jön az újítás. Ez a mostani nagyon finomra sikerült. Előtte egy levegősebb zsemlét készítettem köleslisztből, de a kettőt összehasonlítva rá kellett jönnöm, hogy… Tovább »

Diós csiga (glutén-, cukor-, tej-, tojásmentes)

Nem szokásom sem a címben, sem a leírásban felsorolni, hogy mitől mentesek a receptjeim, de itt megtettem, mivel ki akartam hangsúlyozni, hogy tojásmentes is. A lenmagliszt (vagy pehely), útifűmaghéj és chia mag kitűnően megállja a helyét a tojás helyettesítésében. Hozzávalók: -120 g hajdinaliszt -20 g lenmagliszt -fahéj -egy kávédarálónyi chia mag és útifűmaghéj keveréke (vagyis… Tovább »

Tonhalas táska (tojásmentes, gm.)

A nem magas keményítőtartalmú gluténmentes lisztek hátulütője, hogy tojást igényelnek ahhoz, hogy összeálljanak. A tojás szerencsére helyettesíthető chia mag vagy útifűmaghéj zseléjével, így teljesen jól formázható, nyújtható, kelt tésztához hasonló állagot kapunk. Persze sütve már nem hasonlít a kelt tésztára. A következő receptet készítettem már lenmagliszt helyett szezámliszttel is. A chia mag és útifűmaghéj aránya… Tovább »

Hajdinás tehéntúrós csiga

Elég prózai oka van annak, hogy ennyit sütöttem mostanában. Gondok voltak a fűtéssel, így jól jött egy kis plusz meleg. 🙂 Így kihasználtam az alkalmat a kísérletezésekhez. Hozzávalók: -100 g hajdinaliszt -20 g lenmagliszt -30 g barnarizsliszt -30 g szezámliszt -15 g vaj -2 tojás -3/4 bögre mandulatej/víz -só -szódabikarbóna, ecet Töltelékhez: -150 g tehéntúró… Tovább »

“Élethű” gluténmentes kenyér

Ezt a kenyeret készítettem többször is az ünnepek alatt nagyon megszerettem, egyrészt az ízét, másrészt azt, hogy gusztán néz ki és jól lehet szeletelni, ami nem minden gm. kenyérről mondható el, hacsak nem keményítős lisztet használunk vagy rengeteg tojást. Ebben is van mondjuk 3… Hozzávalók: -70 g hajdinaliszt -40 g szezámliszt -20 g kókuszliszt -25… Tovább »

Csicseri-kókusz kenyér

Ilyen állat márpedig nincs. 🙂 De, mostantól van és nagyon finom is, amellett, hogy egész pofásan néz ki. Hozzávalók:-140 g csicseriborsóliszt-20 g kókuszliszt-17 g kókuszreszelék-10 g lenmagpehely-3 ek. útifűmaghéj-só-1 tojás -250 ml víz a tojással együtt-szódabikarbóna, citromléKülön edényben összekevertem a száraz részeket, külön a vizes részeket, a szódabikarbónával együtt, majd összeöntöttem. Állni hagytam 15 percig,… Tovább »

Szezámlisztes paleo kenyér a kenyér világnapjára

Rita konyhájában találtam rá erre nagyszerű paleo kenyérre. Nagyon finom és igazi kenyérre hajazó lett, csak az vele a problémám, mint minden paleo kenyérrel, hogy nem lehet megúszni egy tojással vagy tojás nélkül a készítését és hogy a maglisztek nem éppen diétásak, ha csak nem sikerül olajtalanított változatot szerezni, ami viszont sokkal drágább. Én nem… Tovább »

Majdnem paleo soklisztes kenyérkék

Épp csak egy kis hajdinaliszt  van benne, az összes többi paleo. Nagyon finom lett, főleg a kókuszlisztnek közönhetően. Elkészíthető tojás nélkül is, akkor több víz és útifűmaghéj vagy lenmag kell bele. Általában nem szoktam ilyen bonyolult kenyereket, zsömiket sütni, hanem egy gluténmentes, nem paleo, nagyobb CH tartalmú, lassú felszívódású lisztet használok (hajdina, barnarizs, quinoa) és… Tovább »

Paleo lenmagpelyhes mini bagettek tojásmentesen

Ehhez a recepthez innen inspirálódtam. Maga tészta nem változott, csak a formája és nem került bele olívabogyó. Nagy előnye, hogy nem kell hozzá tojás, ami nagyon fogyóanyag nálam, pedig mindenbe csak 1, maximum 2 tojást szoktam felhasználni, csak hát sokfélét készítek. Hozzávalók:-50 g lenmagpehely-40 g kókuszreszelék-40 g kókuszliszt-12 g napraforgómag-2 ek. útifű maghéj-2 dl. kókusztej-1… Tovább »
Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!