Tűpárna és habverő

Cukkinis-mandulás torta – 15. Szakácsmustra

Ez a gluténmentes cukkinis-mandulás torta  második recept, amit a Kipróbált és bevált receptek blogon zajló 15. Szakácsmustrára készítettem Martha Stewart-tól. Az eredeti mennyiség 2/3-át készítettem el, a mennyiségeket grammban adom meg. A látszattal ellentétben egy tömény energiabomba a végeredmény a mandulának, vajnak és krémsajtnak köszönhetően, viszont egy kiadód sízés vagy korcsolyázás után, a hidegből hazatérve… Tovább »

Cukkinis brownie

Egy újabb finomság a kedvenc cukkinivel Nóri mindenmentes konyhájából. Ez a recept már egy éve várt kipróbálásra a füzetemben, nem is változtattam rajta sokat, és biztos, hogy nem utoljára készítettem el. Szokás szerint cukor-, glutén- és tejmentes, de ezek mellett most tojásmentes is, de mégis finom krémes a cukkininek köszönhetően. Hozzávalók: 75 g barnarizsliszt 75… Tovább »

Zserbótekercs “mentesen”

November közepének közeledtével már lassan törni kezdem a fejem, hogy idén mivel is bővíthetném az adventi és karácsonyi repetoáromat. Az idei első fecske ez a zsebótekercs. Természetesen most is elmaradhatatlan benne csavar, mégpedig az sokat tudó cukkini.   Hozzávalók: Piskótához: 200 g reszelt cukkini 1 tojás 40 g hajdinaliszt (itt beszerehető) 15 g mandulaliszt (itt… Tovább »

Diós kiflik

Még nem jött el az ideje a beiglisütésnek, de a csípős reggeleken már jól esnek a melengető fűszerek és télies ízek. Ennek apropóján készítettem ezeket a csavart diós kifliket a nyáron jól bevált tésztaalappal.   50 g hajdinaliszt 30 g barnarizsliszt 30 g kókuszliszt (itt beszerezhető) 20 g mandulaliszt (itt beszerezhető) 20 g útifűmaghéj (itt… Tovább »

Csokis körtepuding – 13. Szakácsmustra

A 13. Szakácsmustra szervezője, az Egészséges ételek – Egészségesen elkészítve blog írója, Curtis Stone-t, egy számomra eddig ismeretlen szakácsot választott. Nagyon sok szimpatikus receptet találtam nála, de igyekeztem őszi hangulatút választani. Így esett a választásom a Choc Pear Puddings néven szereplő finomságra. Pont mostanra kezdtek megpuhulni a körték a pincében, nem is időzíthették volna jobban…. Tovább »

Almás rétes “mindenmentesen” – 47. VKF!

A Vigyázz, kész, főzz! 74. fordulójának házigazdája Mirella, az Alkottam blog írója, aki hozzám hasonlóan nem csak recepteket, hanem egyéb sk. alkotásokat is bemutat. Mirella a „Süssünk, süssünk valamit, azt is megmondom, hogy mit…” mondókát választotta a játék mottójául és bizony meg is mondta: legyen rétes. Igazi rétest nem sütöttem mostanáig, csak egy paleo almás… Tovább »

Nutellás-meggyes torta

Eritrites vagy steviás feketecsokit kerestem a boltban. Nem találtam, ellenben mi jött szembe velem? Steviás nutella! Tény, hogy nem vagyok a mogyoró és a mogyorós csoki rajongója, de a nutella az bizony más. Ő adta az ihletet ehhez a mini tortához (12 cm átmérőjű). A tortalapokhoz ismét a cukkinis piskótához nyúltam vissza, ami nem csak… Tovább »

Kakaós müzli házilag

Eddig nem igazán fordult meg a fejemben, hogy müzlit is készíthetnék. Most viszont ráakadtam erre a paleo kakaós ropogós müzli receptre és ki kellett próbálnom. Persze kicsit másképp. Házi, fahéjas kókusztejjel tálaltam reggelire.   Hozzávalók 3 adaghoz: 10 g lenmagpehely (itt beszerezhető) 10 g chia mag (itt beszerezhető) 1,5 dl langyos víz 25 g kókuszolaj… Tovább »

Paleo meggyes gombóc

Tavaly nyár óta várt kipróbálásra ez a recept a füzetemben. Az Ötösfogatunk mindennapjai blogon találtam rá, csak éppen ott sárgabarackos volt, én meg meggyel készítettem, saját, mindenmentes szilvalekvárral feldobva. Hozzávalók: 1 reszelt cukkini (300 g) 1 tojás 20 g kókuszliszt (itt beszerezhető) 50 g mandulaliszt (itt beszerezhető) 1 púpozott ek. útifűmaghéj (itt beszerezhető) só 30… Tovább »

Meggyes-marcipános paleo fagyi (idei utolsó)

Ez a fagyi annak apropóján született, hogy újabb kísérletet tettem a fagyitölcsér elkészítésével. Egyszer már sikerült ilyesmit összehoznom, de most ezt a receptet szerettem volna követni. Először szezámliszttel próbálkoztam, mert nem lehetett mandulalisztet kapni, végül találtam, de azzal sem jött össze. Ha valakinek sikerülne, kérem, értesítsem. 🙂 Így végül a tölcsér mandulás morzsaként végezte a… Tovább »

Narancsos teasütemény barnarizs- és mandulaliszttel

Egyszerű kis keksz tízóraira, tea mellé vagy csak úgy rágcsálni.   Hozzávalók: -100 g barnarizsliszt -100 g mandulaliszt/őrlemény -50 g eritrit -2 tojás -2 ek. útifűmaghéj -fahéj, szegfűszeg -1 narancs héja Mindent összekeverünk, kicsit állni hagyunk, hogy jól gyúrható legyen. Kézzel kb. 3 cm átmérőjű kekszeket formázunk, sütőpapíron megsütjük kb. 15 perc alatt. Miután kihűlt,… Tovább »

Almarózsás pite mandulakrémmel

Múlt héten megláttam ezt a rózsapitét és egyből befészkelte magát a fejembe a gondoltam, hogy ezt el kell készítenem. Sejtettem, hogy nem fog egyből olyan szépen sikerülni, de azért én elégedett vagyok. Igazából csak maga az ötlet származik máshonnal, a tészta, a krém és a krém is saját. Az alamrózsákat másképp készítettem, nem uborkagyaluval vágtam… Tovább »

“Mindenmentes” bájgli (2. változat)

Most ebből is egy új változat kipróbálása volt soron. Eddig a köles-mandula kombinácós tésztát használtam, de most sikerült egy kevésbé morzsálódós, szebben szeletelhető változatot készíteni. Két kisebb rúd lett belőle. Ezt a receptet alakítottam át. Hozzávalók: 20 g kókuszzsír só 20 g útifűmaghéj 60 g barnarizsliszt 55 g mandulaliszt vagy őrlemény 50 g kókuszliszt 30… Tovább »

Alapanyag-kalauz 2.: Magvak, kókusz, őrlemények, lisztek

Ebben a részben a paleoban is használatos olajos magvakról és maglisztekről lesz szó. Tudtommal az egyetlen mag, amit nem ajánl a paleo, az a földimogyoró, ami csak nevében mogyogyó, igazából a babfélékkel rokon. Ezt mondjuk amúgy sem ajánlott pajzsmirigy problémák esetén, na meg nem is nagyon szeretem. 🙂 Érdekes, hogy mig a legtöbb paleo recept… Tovább »

Paleo zsemle tojásfehérjével

Ezt a receptet itt találtam pár napja. Megmaradt 2 tojásfehérjém (ez nálam nagyon ritkán fordul elő, de ezen a recepten felbuzdulva igyekezni fogok, hogy még történjen ilyen) és azon morfondíroztam, hogy mit is készítsek belőle. Talán totut? Aztán a múltkori totu receptemet megnézve rájöttem, hogy két fehérjéért nem érdemes ezzel foglalkozni. Akkor eszembe jutott ez… Tovább »

Köles-kókusz keksz

A kedvenc köleskekszem egy újabb változata. Hozzávalók: -100 g darált köles -15 g mandulaliszt (maradék volt, helyettesíthető kókuszliszttel) -30 g kókuszliszt -40 g vaj -1 tojás -30 g eritrit -fahéj Mindent összegyúrtam, kinyújtottam és kekszecskéket vágtam ki belőle. Vigyázni kell, mert könnyen megég, ha nagyon vékonyra nyújtjuk. (77 g CH)... Tovább »

Citromkrémes kosárka túrós tésztában

Egy újabb példánnyal bővül a kosárkák gyűjteménye. 🙂 Volt már narancsos,  kókuszos-áfonyás, kesukrémes-almás, talán több is, csak nem jutnak eszembe. Egy formára rengeteg változatot lehet készíteni, a töltelékek és tészták is cserégethetőek.   Hozzávalók: -125 g tehéntúró -1 tojás -30 g barnarizsliszt -30 g mandulaliszt (nem zsírtalanított) -10 g amarántliszt (ez is lehet rizs) -30… Tovább »

Karácsonyi desszertajánló

Már csak 17 nap van karácsonyig, így jöhetnek a jól bevált finomságok. Nem túl szép dolog, hogy csak édességeket sorakoztatok fel, de nálunk a sós menü mindig ugyanaz: húsleves, töltött káposzta. A receptek többsége cukor-, glutén- és tejmentes, néhány paleo és akad pár hagyományos változat is.  Mindent összegyűjtöttem, amiről úgy gondolom, hogy helye lehet a… Tovább »

Gluténmentes kakaós biscotti Advent első vasárnapjára

Sajnos nagyon elfoglalt vagyok, de azért igyekszem legalább heti egy finomságot kiötleni az ünnepi készülődés jegyében. A biscotti, másnéven cantuccini egy olasz kekszféleség, kétszersült. Karácsonyra is gyakran készítik. Hozzávalók: -100 g hajdinaliszt -65 g mandulaliszt (nem zsírtalanított vagy őrlemény) -35 g kókuszliszt -30 g kakaópor -2 tojás -50 g eritrit -50 g vaj -fahéj -szódabikarbóna… Tovább »

Reform fahéjas csiga – 28. SAD!

A 28. Süss, Alkoss, Díszíts!  házigazdája Kabóca, aki a “Csábító fahéj” címet adta a fordulónak. Végre ismét valami, amit én is fogyasztok (az előző fordulóról sajnos lemaradtam, mert nem eszem mézet), ráadásul nem is ritkán. Majdnem minden édességembe kerül egy kis (vagy sok) fahéj, amiről jó tudni, hogy szabályozza a vércukorszintet, az inzulinreakciót és gyorsítja… Tovább »
Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!